Kære flag Danmark.
Hvert år er der tusindvis af studerende, der følger i mine fodspor og flytter til Odense for at læse. 1. juli er der deadline til kvote 1 ansøgningerne. Godt nok er jeg færdig med studiet, men jeg har været valgt til bestyrelsen for Syddansk Universitet, og jeg kender campusbyerne, ansøgningsprocedurerne og de fleste studieretninger ret godt. Så hvis du overvejer at flytte til Odense, så stik mig et kald på 27 20 41 14, hvis du har brug for hjælp til noget.
Jeg har tidligere boet i Århus og i Dragør på Amager, og jeg har ikke fortrudt at jeg flyttede til Odense. Ikke mindst fordi jeg har kunnet have en husleje, der er mellem 1.000 og 1.500 kroner om måneden i husleje i forhold til min bror, der studerer i Århus. Det er faktisk mere end et års SU sparet i løbet af et studie, nu jeg tænker over det... Det er også til at få noget at bo i, hvis man flytter til byen - det vil jeg også meget gerne hjælpe tilflyttere med, hvis der er brug for det.
Jeg tænker, at der måske er andre i flagDK, der kunne tænkes at ville hjælpe kommende studerende, der f.eks. overvejer at flytte til Århus, Ålborg eller København?