Snapseridderen wrote:Hvordan er reglerne mht til at deltage i denne type arrangement?
Reglerne har skiftet fra år til år, men følgende plejer at være gældende:
1) Spillere i de øverste divisioner er udelukket fra at deltage
- Om det kun inkludere FNL eller om 1.div også er spærret er formentlig til diskussion, men personligt tror jeg kun spillere med FNL kampe i 2010 udelukkes (husk dog at jeg intet har med reglerne for viasat at gøre, det er event udvalget der bestemmer disse)
2) Der har altid været en grænse for hvor mange spillere med licens der måtte være på hvert viasat hold, grænsen har svinget mellem 2 og 3.
- Der kommer helt sikkert en grænse igen i år, om den er 2, 3 eller en anden ved jeg ikke
3) Sidste år var der krav til at de hold der havde licens spillere med også skulle stille med frivillige hjælpere
- Jeg har hørt rygter om at dette krav droppes og man i stedet vil satse på at have en "pakke" til de frivillige som det er svært at sige "nej tak" til.
OPFORDRINGJeg vil gerne opfordre alle liga spillere til enten at samle nogle venner og introducere dem til sporten ved at deltage i turneringen som hold eller stille sig selv til rådighed som frivillig. Der skal bruges folk til "resultat teltet", dommere og formentlig nogle flere til praktiske opgaver. Hvis man er ekstra frisk tror jeg også at event udvalget kunne bruge nogle ekstra hænder til arrangering af hele eventen.