Regler for at rykke mellem 1. og 2. holdet

Kommentarer til alt indenfor "Dommer & Regler"

Re: Regler for at rykke mellem 1. og 2. holdet

Postby Morten Weber » 1. Jun 2010, 22:11

Scherwin wrote:I kunne sagtens have brugt spillerne, det vil bare koste for 2. holdet, at de taber deres kampe med 35-0.

I kunne også have søgt dispensation til pågældende spillere

Nu kommer skader jo ikke som planlagte skader, synes ikke det ville være rimeligt at det koster 2. holdet 2 nederlag fordi man har skader på sin trup på 1. holdet, så er der noget galt med reglerne. :!:

Også at man kan stå som tilskurer og selv have spillet 2 kampe på selvsamme dag men grundet en udvisnin kan blive skrevet på i sidste del af 2. halvleg er rimelig ødelæggende for rammerne af en afvikling af en NFL kamp.

Vil det sige at man onsdagen før gameday kan søge om dispensation og få lov til at bruge spillere der ar spillet samme runde, fordi 2. holdet har gamedays før 1. oldet uden at 2. holdet taber kampene?
QB Mammoths - forsvarende DM og 3 ved CL.
Morten Weber

Postby DjibyFall » 1. Jun 2010, 22:16

Morten Weber wrote:
Scherwin wrote:I kunne sagtens have brugt spillerne, det vil bare koste for 2. holdet, at de taber deres kampe med 35-0.

Nu kommer skader jo ikke som planlagte skader, synes ikke det ville være rimeligt at det koster 2. holdet 2 nederlag fordi man har skader på sin trup på 1. holdet, så er der noget galt med reglerne. :!:

Også at man kan stå som tilskurer og selv have spillet 2 kampe på selvsamme dag men grundet en udvisnin kan blive skrevet på i sidste del af 2. halvleg er rimelig ødelæggende for rammerne af en afvikling af en NFL kamp.

Vil det sige at man onsdagen før gameday kan søge om dispensation og få lov til at bruge spillere der ar spillet samme runde, fordi 2. holdet har gamedays før 1. oldet uden at 2. holdet taber kampene?

Regler er regler Weber, og iflg. reglerne er det lovligt for C. Weber at spille med, ødelæggende for rammerne? Nej det synes jeg absolut ikke, maksimal udnyttelse? Ja i den grad
Fendelpil Fortress - Stedet der får voksne mænd til at græde
DjibyFall

Postby Mark Andersen » 1. Jun 2010, 22:57

Morten Weber wrote:Vil det sige at man onsdagen før gameday kan søge om dispensation og få lov til at bruge spillere der ar spillet samme runde, fordi 2. holdet har gamedays før 1. oldet uden at 2. holdet taber kampene?

I princippet ja. Men der vil jo ikke blive givet dispentation hvis der blir søgt om det hver weekend fra samme klub.
I enkeltstående tilfælde, ved mange skader - rejser etc, kan udvalget give dispentastion.
Mark Andersen

Postby Snapseridderen » 2. Jun 2010, 00:53

DjibyFall wrote:
Morten Weber wrote:

Regler er regler Weber, og iflg. reglerne er det lovligt for C. Weber at spille med, ødelæggende for rammerne? Nej det synes jeg absolut ikke, maksimal udnyttelse? Ja i den grad

Som Weber og Menke nævner kom jeg ind og spillede gameday 5 for Creatures 1.
Er det korrekt forstået at jeg kun er lukket fra at spille gameday 5 for Creatures III som spiller i 2. div ?
- vil her misse de første 2 kampe, kunne man evt søge dispentation så jeg kun misser 1 da jeg kun deltog i en kamp? (i ca 2 min)

M.weber mht til jeres spillere kan i jo bare tage dem ind, at de får 2 loss er vel ikke relevant for jeres 2. hold da de ikke kan rykke op.. Og sådan som de ligger kommer de nok heller ikke til at rykke ned.

Endvidere går jeg ud fra du mener FNL og ikke NFL

Sidst forstår jeg klart dine fustrationer over at tabe til Creatures, da dette gør at jeres vej til DM playoff bliver sværere. Men i kunne have taget jeres spillere ind hvis i følte det ville gøre en forskel og tage nogle loss på 2. holdet.

Creatures III holdet bliver jo ramt af jeg ikke er der gameday 5 som er playoff spil. (i tilfælde af vi ender i den bedste pulje).
- Dog vægter en sejr for 1. holdet pt mere end vores playoff spil grundet hvis Creatures rykker ned kan hverken Creatures II eller III rykke op. Derfor valgte jeg at trække i uniformen og forsøge om jeg kunne hjælpe 1. holdet med at score det gamewinning TD.
Snapseridderen

Postby SvAnEn83 » 2. Jun 2010, 07:59

Snapseridderen wrote:..Er det korrekt forstået at jeg kun er lukket fra at spille gameday 5 for Creatures III som spiller i 2. div ?
- vil her misse de første 2 kampe, kunne man evt søge dispentation så jeg kun misser 1 da jeg kun deltog i en kamp? (i ca 2 min)

Ja det er korrekt forstået. Du har nu spillet GD-5 for et af de hold Creatures har tilmeldt ligaen, dvs. du må ikke spille GD-5 for andre hold.

Mht. dispensation, så ja, du kan altid søge, men jeg tvivler på du for godkendt dit ønske. Som det har været nævnt tidligere så indførte DAFF en bestemmelse omkring bl.a. karantæner der siger at én gameday i flag football skal opfattes som én spille dag i tackle. I tackle er du også spærret selvom du kun spillede 1 drive, eller endda bare ét snap i en kamp.
Nyhavn Nighthawks #19
-Medlem af flagudvalget (økonomi & landshold)
SvAnEn83

Postby Snapseridderen » 2. Jun 2010, 08:58

Tak for hurtigt svar
Snapseridderen

Postby Niels » 2. Jun 2010, 09:34

Nu kommer skader jo ikke som planlagte skader, synes ikke det ville være rimeligt at det koster 2. holdet 2 nederlag fordi man har skader på sin trup på 1. holdet, så er der noget galt med reglerne.

Det er selvfølgelig mega surt, når man ender i den situation. Men der bliver jo samtidig nødt til at være nogle regler, som gør at man ikke bare kan smide rundt med spillerne, som man vil :) Man kunne vel godt lave reglerne på en anden måde end de nuværende, men med de begrænsede ressourcer, der er til rådighed i dagens Flag-DK, så synes jeg faktisk at de nuværende er gode nok, og så er de vel egentlig den letteste måde at holde øje med brugen af ulovlige spillere - da man så bare skal sammenligne holdkort for to specifikke dage for at finde ud af det.

Men hvilke forslag er der så til alternative måder? - som ikke vil skabe for meget arbejde for de frivillige i udvalgene...
QB - Avedøre Mammoths
Niels

Postby Morten Weber » 2. Jun 2010, 13:40

Jamen at man selvfølgelig i en klub med flere hold kan bestemme hvem man vil have med på 1. holdet, en spiller altid kan rykke opad hvis der er behov, det er vel det som vi ønsker i Flag, at man optimerer sin 1. hold.

At man så måske spillede efter samme kalender, det vil sige at Ligaen spiller først og derefter 2/3 hold. Alternativt samme weekend. Men at når man spiller liga gameday kan man altid disponere over hele truppen, hvem der så ikke spiller for 1. holdet kan bruges på øvrige hold = de fleste andre sportsgrene.

Og så vil det være lidt mærkeligt at kunne spille for både 1,2 og 3 holdet i samme weekend som jo egentlig er muligt med de nuværende regler for de hold der har 3 hold og hvor gamedays er asynkront.

Weber
Morten Weber

Postby Snapseridderen » 2. Jun 2010, 15:08

Morten Weber wrote:Jamen at man selvfølgelig i en klub med flere hold kan bestemme hvem man vil have med på 1. holdet, en spiller altid kan rykke opad hvis der er behov, det er vel det som vi ønsker i Flag, at man optimerer sin 1. hold.

At man så måske spillede efter samme kalender, det vil sige at Ligaen spiller først og derefter 2/3 hold. Alternativt samme weekend. Men at når man spiller liga gameday kan man altid disponere over hele truppen, hvem der så ikke spiller for 1. holdet kan bruges på øvrige hold = de fleste andre sportsgrene.

Og så vil det være lidt mærkeligt at kunne spille for både 1,2 og 3 holdet i samme weekend som jo egentlig er muligt med de nuværende regler for de hold der har 3 hold og hvor gamedays er asynkront.

Weber

Ja i princippet er det muligt, men hvis du skal spille samme gameday for 3 hold i weekenden skal du være temmelig hurtig.
Specielt når alle kampe spilles indenfor nogenlunde den samme tidsramme om søndagen.

Endvidere kræver det forskellige gamedays ala gameday 5 1. hold, gameday 4 2.hold og gameday 3 3. hold kan det lade sig gøre..
Men det kræver så at du ikke har spillet gameday 3 eller 4 for nogen hold. Endvidere kan du ikke spille gameday 4 og 5 for 3. holdet..

bliver lidt rodet..

Men spørgsmålet er så omvidt det er en fordel at spille så mange kampe på en dag.
Tager man kampen mod mammoths har jeg jo spillet 2 fulde kampe begge veje inden jeg stepper ind for Creatures I pga den ejection som kommer.
Så ved ikke hvorvidt det er en fordel at en træt spiller kommer ind.. I dette tilfælde var det da der blev scoret TD men overordnet tror jeg ikke det er den store fordel at skulle spille 3-4 kampe samme dag.

Og Som nævnt tidl giver det mig 2 kampes karantæne på gameday 5 for det hold jeg spiller på.

Men det er selvfølgelig noget som man kan tage op på årsmødet om regler skal ændres..
Jeg kunne personligt godt tænke mig at spille flere gamedays end vi har nu.. Altså en mere fleksibel rykning.. hvor man kan stille stærkeste hold i 2. div og så derefter stille samme hold på næste gameday i 1..
desværre kan dette bare ikke lade sig gøre medmindre man tager nogle losses. Så for mit vedkommende deltager jeg i pokalen og forsøger at finde træningsmodstandere på søndage hvor der ikke er gamedays.
Men gad godt at kunne spille for alle 3 hold i Creatures og bare spille kampe uden at blive sanktioneret af noget.. Dette kan man jo f.eks i fodbold i de lavere rækker.. altså spille for sit 1. hold og så derefter spille for 2. holdet eller andre hold som pirater..
Snapseridderen

Postby krister » 2. Jun 2010, 16:36

Morten Weber wrote:At man så måske spillede efter samme kalender, det vil sige at Ligaen spiller først og derefter 2/3 hold. Alternativt samme weekend. Men at når man spiller liga gameday kan man altid disponere over hele truppen, hvem der så ikke spiller for 1. holdet kan bruges på øvrige hold = de fleste andre sportsgrene.

Dette kan jeg kun give Morten Weber ret I.

Måske kunne det lade sig gøre under planlægningen af gamedays næste år, at FNL spiller før 1., som spiller før 2.?

Det gør naturligvis blot planlægningen ENDNU sværere og kræver også, at der er nogenlunde samme antal gamedays i de forskellige rækker (hvilket jeg dog også mener ville være at foretrække).

Helt klart noget man bør se, om kan lade sig gøre.
krister

Postby Niels » 3. Jun 2010, 09:32

Jeg kunne personligt godt tænke mig at spille flere gamedays end vi har nu.. Altså en mere fleksibel rykning.. hvor man kan stille stærkeste hold i 2. div og så derefter stille samme hold på næste gameday i 1..

Jeg er med på flere GDs, ingen tvivl der. Men er ikke enig i, at det behøver være ved mere fleksible regler - jeg kan godt forstå, at det til tider vil være rart at kunne rykke folk lettere op. Men hvor mange gange har der været reelle problemer, udover Mammoths der stod tilbage med 6 mand i søndags?

Ang. forslaget med at man altid skulle kunne rykke folk op. Hva så med efter de har været oppe til en GD på førsteholdet? - skal de så være frie til at gå ned og spille den kommende GD på 2. holdet igen?
QB - Avedøre Mammoths
Niels

Postby Morten Weber » 3. Jun 2010, 18:29

Ja det ville da være rimeligt, man kan selvfølgelig ikke spille i samme weekend for 2 hold.

Men hvis man spiller i uge 1 for 1. holdet kan man godt spille uge 2 for 2. holdet og igen uge 3. for 1. holdet.
Skader opstår jo løbende og også til træningen lige før en gameday, eller til landsholdstræning, derfor skal man jo kunne tage beslutningen indtil 1. holdets kamprapport afleveres inden kampen. De spillere der så kommer i aktion kan ikke spille mere den weekend, hvis evt. 2. holdet spillede senere på dagen. Inaktive spillere kan spille, synes faktisk også at hivs man ikke spillede sidste kamp på den pågældende gameday kunne man godt skifte hold, da man havde været inaktiv i holdets sidste kamp.

At vi spiller mellem 1-3 kampe på en gameday skal ikke rodes sammen og være et og samme begreb både med oversidning, karantæner etc. 1 kamp = 1 kamp og ikke en gameday som kan i FNL være mellem 1-3 kampe.

Weber
Morten Weber

Postby Anders Normann » 3. Jun 2010, 21:30

Jeg synes det er en underlig tilgang at man laver en regel man godt er klar over ikke er effektiv og lader nogen klubber kopmme i klemme, for derefter at opmuntre til kompensations søgning.

Nu bliver reglen kommenteret i lyset af skader, men den situation der opstod i søndags skete som følge af to udvisninger - til to forskellige hold. Det ene hold har efter udvisningen muligheden for at tage en spiller med, som kort forinden har spillet i en anden division, hvor konsekvensen af at bruge ham er at han må stå over på et eller andet tidspunkt der er et kampprogram for 2. div i sensommeren. Det andet holds eneste mulighed er at overtræde reglerne, og tage et nederlag for andet holdet 35-0 som konsekvens af overtrædelsen.

Dermed stiller reglen ikke alle klubber ens, og skævrider muligheden for at alle hold i en situaiton med en udvisning har samme muligheder for at reagere. Der bør være konsistens i at enten kan alle holde hive deres spillere ind fra hold i en underliggende division, eller så kan ingen.
Anders Normann

Postby Niels » 3. Jun 2010, 22:00

Hva så hvis et 1. og 2. holds gamedays ligger forskudt? - således at de ikke spiller samme weekend. Så vil en spiller kunne spille 16-17 gamedays på en sæson, og have mulighed for at bruge 1. holds spillere til alle kampe.. Et andet hold har så ikke forskudte gamedays mellem deres hold, og der vil de så ikke kunne bruge deres 1. holds spillere til andre kampe end dem i den øverste division.

Creatures var ualmindeligt heldige i og med, at deres tredje hold havde gameday samme dag, samme sted.. Jeg har ikke i 2 år spillet gameday på samme tid/sted som vores andet hold. Normalt, og min. 90%+ af tiden, vil det ikke kunne lade sig gøre.

Og hvis det var så vigtigt at kunne bruge de spillere der er "spærret" så må man vel gå ud fra at 1. holdet er 1. prioritet, og så må 2. holdet tage de nederlag, som de desværre kan få på det.. Men det er bare min holdning, selvfølgelig :)
QB - Avedøre Mammoths
Niels

Previous

Return to Dommer & Regler